Pergi tak Kembali...

Assalamualaikum

Maaf atas kesepian blog ini.

Aku baru kehilangan ayah, sudah seminggu dia pergi mengadap Maha Pencipta. Pergi yang tak akan kembali. Jam 2 pagi 7/5/2012 di hospital Batu Pahat, wajahnya ku tatap untuk kali terakhir. Kami sekeluarga redha dengan pemergiannya, setiap yang hidup pasti akan mati itu janji Allah. Sedih itu sudah pasti namun tiada sesalan. Alhamdulillah perginya mudah, urusan pengkebumian juga mudah. Subuh itu hujan turun selebat-lebatnya seolah-olah memahami hati kami sekeluarga yang sayu. Tiada lagi suara ayah mengaji setiap hari, tiada lagi gaduhan kami dengan ayah, tiada lagi bunyian orang mengemas pinggan mangkuk disubuh hari, tidak akan ada lagi penganyam ketupat tatkala menjelangnya hari raya, segalanya telah tiada yang tinggal hanya kenangan dan doa kami untuk ayah. Juga doa untuk emak semoga sabar dan tabah menghadapi hari depan tanpa ayah. Walaupun emak kelihatan tenang dan tabah, tapi kami tahu emaklah orang paling sedih dan paling merasa kehilangan. Ayah akan tetap hidup dalam diri kami. Semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang beriman dan semoga dia damai di sana. Al fatihah untuk ayah, Hassan bin Hj Kasmani.


5 comments:

    Salam, am sorry for your lost. InshaAllah, he'll be alright up there...

     

    Al Fatihah... moga arwah ditempatkan dengan orang yang beriman dan paling penting awak sekeluarga yang lain diberi kekuatan dan ketabahan menghadapi ujian ini.

     

    sis,
    sincere words yg menyentuh hati. sy boleh rasa apa yg sis rasa dan suatu hari nanti pun sy akan menghadapi benda ni jgk, cuma tak pasti diri ni kuat atau tak. sy doakan semoga arwah ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman & tenang di sisi Pencipta. ameen

     

    Rayyan, Andak, Fatt,

    Thanks.. setiap yg hidup pasti akan mati. Kita juga akan menyusul kemudian nanti.

    Buat semua sahabat dan saudara, terima kasih atas kiriman doa dan kata semangat tak kira melalui sms, email, FB, messenger.. kami sekeluarga sangat-sangat menghargainya. Hanya Allah yang dapat membalasnya

    Semoga ayah tenang di sana dan ditempatkan dikalangan orang beriman. Ameen...

     

    Salam..Al fatihah untuk ayah awak...
    erm kita baru 9 hari kehilangan ayah..mungkin masih baru dah bila bangun pagi kene set balik dekat mind abah dah takde n perlu redha..
    Skrg betol2 dapat rase mcmana sbnrnya hilang org yg tersyg..ya allah..sampaikan doa kami..manfaatkanla doa kami kepada mereka..amin..

     

Blogger Templates by Blog Forum